COURSE DESCRIPTION
I en värld där hållbarhet har blivit en självklarhet är det de mest innovativa lösningarna som kommer att forma framtiden. Den här kursen utrustar dig med verktyg för innovationsarbete som inte bara driver lönsamma affärer, utan också löser miljöutmaningar.
Kursen är helt digital och anpassad för att du ska kunna kombinera den med heltidsarbete
Du kommer att utforska skärningspunkten mellan miljömässig hållbarhet och innovationsledning – två områden som tillsammans kan driva verklig förändring. Kursen fokuserar på affärsmässiga tillämpningar och ger dig praktiska färdigheter för att utveckla både fysiska och digitala produkter.
Genom verklighetsbaserade case och dina egna arbetsrelaterade utmaningar kommer du att lära dig modeller och metoder som du kan applicera direkt i ditt dagliga arbete.
Kursen ger dig insikter i hur miljömässig hållbarhet och innovationsledning kan integreras för att skapa hållbara affärslösningar. Du får praktiska färdigheter och verktyg för att utveckla både fysiska och digitala produkter.
Den här kursen är för dig som arbetar med miljöfrågor, innovation eller affärsutveckling och vill fördjupa din förståelse för hur dessa områden kompletterar varandra. Du kommer att samarbeta med andra yrkesverksamma och dra nytta av deras erfarenheter, samt få vägledning av ledande experter inom både forskning och praktiskt innovationsarbete.
När du ansöker till kursen måste du visa att du har grundläggande behörighet. Om dina gymnasiebetyg inte redan finns på antagning.se, behöver du ladda upp din gymnasieexamen eller motsvarande där när du ansöker. På kursens sida på liu.se kan du se vilka behörighetskrav som gäller för kursen.
Turbulent times increase the importance for innovation and transformation in all sectors. The understanding about future trends and how to identify them is an important skill. Trend spotting is important in innovation processes to understand how needs and contexts may change from now and into the future. In this course, you will gain an understanding of how trend spotting and contextual analyses are relevant parts of the innovation process. You learn methods and tools that you can use in your professional role and other roles you have in life. As a professional worker, you can use the course's exercises in your own development work in parallel with your studies. The goal is to create knowledge about the field itself, and to provide the conditions for self-reflection and a future-oriented approach to innovation and changes. This is valuable both for individuals and on an organizational level. Besides the online course, it will also be given in Skellefteå.
Opens in May 2025. The Swedish version of the course, namely ”Varför välja trä vid nästa byggprojekt?” is already open. For more iformation contact course coordinator dimitris.athanassiadis@slu.seCourse DescriptionDifferent types of biomaterials (e.g., wood) are crucial in the challenge of decarbonizing the built environment and reducing the carbon footprint of buildings and infrastructure by replacing materials like steel and cement, which have high carbon dioxide emissions. At the same time, we must not forget that it is important to preserve biodiversity and the social values of our forests. The 13 modules of the course cover many forestry related subjects, including harvesting methods, biodiversity, forest management, logistics, the role of forests in the climate transition, carbon storage, environmental benefits of multi-story buildings with wood, and more. The goal is that participants will gain a shared understanding of Swedish forestry so that they can make well-informed decisions about material choices for their next construction project. Course PeriodThe course will be active for 3 years. Content Forest history: The utilization of forests in Sweden throughout the past years Forestry methods and forest management Forest regeneration Wood properties Forest mensuration Forest tree breeding The forest's carbon balance Business models and market development: Focus on wood high rises Nature conservation and biodiversity in the forest Course StructureThe course is fully digital with pre-recorded lectures. You can participate in the course at your own pace. Modules conclude with quizzes where you can test how much you have learned. You will learn aboutUpon completion of the course, you will have learned more about various forest-related concepts, acquired knowledge of forest utilization in Sweden throughout the past years, increased your understanding of forest management and how different management methods affect biodiversity in the forest, and learned about the forestry cycle—from regeneration to final harvesting, etc. Who is this course for?This course is designed for professionals such as architects, municipal employees working with urban planning and construction, individuals in the construction and civil engineering sector, and those in other related fields. This is an introductory course and will contribute to upskilling of the entire construction sector, thereby increasing the industry's international competitiveness while also providing important prerequisites for the development of future sustainable, beautiful, and inclusive cities. Since the course is open to everyone, we hope that more groups, such as students, doctoral candidates, forest owners, and others with an interest in forestry, will take the course and engage with inspiring lectures where scientific knowledge primarily produced within SLU (Swedish University of Agricultural Sciences) is presented.
Målet med kursen är att ge lärare fortbildning inom ämnet djurvälfärd och hållbarhet. Kursens mål är också att ge lärare inspiration att designa sin egen undervisning, att ge lärare möjlighet att ta till sig ny forskning och att dela med sig av läraktiviteter som kan användas av fler.
This course is offered on-demand, meaning that it will begin as soon as at least 10 participants have registered. Once the threshold is reached, the course will start shortly thereafter. Batteries and battery technology are vital for achieving sustainable transportation and climate-neutral goals. As concerns over retired batteries are growing and companies in the battery or electric vehicle ecosystem need appropriate business strategies and framework to work with.This course aims to help participants with a deep understanding of battery circularity within the context of circular business models. You will gain the knowledge and skills necessary to design and implement circular business models and strategies in the battery and electric vehicle industry, considering both individual company specific and ecosystem-wide perspectives. You will also gain the ability to navigate the complexities of transitioning towards circularity and green transition in the industry.The course includes a project work to develop a digitally enabled circular business model based on real-world problems. Course content Battery second life and circularity Barriers and enablers of battery circularity Circular business models Ecosystem management Pathways for circular transformation Design principles for battery circularity Role of advanced digital technologies Learning outcomes After completing the course, you will be able to: Describe the concept of battery circularity and its importance in achieving sustainability goals. Examine and explain the characteristics and differences of different types of circular business models and required collaboration forms in the battery- and electric vehicle- industry. Analyze key factors that are influencing design and implement circular business models based on specific individual company and its ecosystem contexts. Analyze key stakeholders and develop ecosystem management strategies for designing and implementing circular business models. Explain the role of digitalization, design, and policies to design and implement circular business models. Plan and design a digitally enabled circular business model that is suitable for a given battery circularity problem. Examples of professional roles that will benefit from this course are sustainability managers, battery technology engineers, business development managers, circular developers, product developers, environmental engineers, material engineers, supply chain engineers or managers, battery specialists, circular economy specialists, etc. This course is given by Mälardalen university in cooperation with Luleå University of Technology. Study effort: 80 hours
Climate adaptation is the process of adjusting to current or expected climate impacts to reduce harm and, where possible, capitalize on potential benefits. This course provides an introduction to the core concepts, strategies, and challenges associated with climate adaptation and risk management, such as: Climate change impacts and fundamental concepts like risk and vulnerability Key principles and strategies of climate adaptation Tools used by scientists and practitioners to assess climate risk and monitor solutions Global adaptation challenges, including financing and transboundary cooperation
Kursen syftar till att ge en introduktion och överblick av artificiell intelligens. Fokus ligger på att förstå begreppet och några viktiga tekniker som hur sökning och maskininlärning fungerar samt konsekvenser av AI på samhället. Du kan börja läsa kursen i stort sett när du vill då kursen är en online-kurs med flexibel antagning. Du gör ansökan till den termin du tänker börja läsa kursen. Vill du börja direkt så ansöker du till innevarande termin, eller så väljer du den termin du tänker börja. Termin väljer du här ovan, så kommer du till rätt ansökningstillfälle.Kursen är en distanskurs som görs i egen takt och hanteras i sin helhet i en web-baserad kursmiljö. Kursen baseras på självstudier av kursmaterialet och examineras med självrättande tester och inlämningar. Du som har gjort Elements of AI kan anmäla dig till den här kursen för att få dina resultat validerade. Det gäller både den svenska och den engelska versionen av kursen. Du måste inte göra om kursen, däremot måste du ladda upp certifikatet från Elements of AI och göra ett valideringstest med frågor motsvarande de som finns i Elements of AI för att säkerställa att det verkligen är du som gått igenom kursen. För mer information se denna länk. Kursen handleds över internet. Observera att du vid ansökan till kursen måste kunna styrka att du har grundläggande behörighet. Om dina gymnasiemeriter inte redan finns på dina sidor på antagning.se så behöver du ladda upp gymnasieexamen, eller motsvarande, på antagning.se i samband med din ansökan.Denna kurs kan du också läsa via vår samarbetspartner Nitus lokala lärcentra, som finns på ett flertal platser i Sverige. Läs mer via denna länk.