Applications 2022-11-22 - 2024-01-14
COURSE DESCRIPTION
Det här är en kurs för dig som vill utveckla din förmåga att driva och genomföra organisationsförändringar.
I den här kursen får du träna och utveckla din förmåga att arbeta med både beprövade och nya verktyg för organisationsutveckling som skapar engagemang. Kursen ger dig ökad förståelse för organisationsförändringar och stärker din förmåga att genomföra reella förändringar. Du får dela och ta del av erfarenheter och reflektera kring relevanta teorier rörande organisationsförändring.
I kursen beskrivs utvecklingen och olika perspektiv inom entreprenörskap/intraprenörskap och organisatorisk utveckling och förändring. Du får ta del av och diskutera centrala begrepp, modeller och verktyg från forskningen samt hur dessa används både inom praktik och forskning. Stort fokus läggs på förändringsprocessen och dess byggstenar samt stödjande verktyg som behövs för att åstadkomma utveckling och förändring.
Du lär dig att:
För vem?
Denna kurs riktar sig till ledare, projektledare, affärsutvecklare och innovationsledare som vill utveckla sin förmåga att driva och genomföra organisationsförändringar.
Övrig information
Kursen är på avancerad nivå och ger 5 högskolepoäng.
Undervisningen genomförs på distans via Canvas som är Karlstads universitets lärplattform.
Kursen vänder sig till yrkesverksamma och är avgiftsfri. Antal platser är begränsat.
Läs mer och anmäl ditt intresse via kursens webbplats: https://www.kau.se/ctf/ise/stark-organisationens-forandringsformaga-teori-och-praktiska-verktyg
Välkommen!
The rapid development of digital technologies and advances in communications have led to gigantic amounts of data with complex structures called ‘Big data’ being produced every day at exponential growth. The aim of this course is to give the student insights in fundamental concepts of machine learning with big data as well as recent research trends in the domain. The student will learn about problems and industrial challenges through domain-based case studies. Furthermore, the student will learn to use tools to develop systems using machine-learning algorithms in big data.
The aim of this course is to provide participants with the principles behind model-driven development of software systems and the application of such a methodology in practice. Modelling is an effective solution to reduce problem complexity and, as a consequence, to enhance time-to-market and properties of the final product.
The purpose is to give the students an overview of issues and methods for development and assurance of safety-critical software, including details of selected technologies, methods and tools. The course includes four modules: Introduction to functional safety; knowledge that give increased understanding of the relationship between Embedded systems / safety-critical system / accidents / complexity / development models (development lifecycle models) / certification / “the safety case”. Analysis and modelling methods; review of analysis and modelling techniques for the development of safety-critical systems. Verification and validation of safety critical software, methods and activities to perform verification and validation. Architectures for safety critical systems. Safety as a design constraint.
The purpose of the course “Artificial Intelligence for Managers” is to give managers and decision makers a principle understanding of AI and to increase their understanding of opportunities, difficulties, benefits, and risks connected to AI. It is neither an “Introduction to AI” nor an “AI for dummies” course. Instead, it is set to demystify AI and to transform it into an actionable tool for manages and decision makers. Target groupThis course is for product managers, project managers, executives, and engineering managers in organizations that have already made, or are about to make, the transition to working with AI. ContentThe course is organized in three modules. The initial module will focus an introduction to AI, giving an understanding of what type of cases can be addressed with AI and what managers need to know about AI technology. Module two will cover tools and concrete on how to set up an AI strategy and roadmap, how to get started on AI projects, how to integrate AI and IT development, how to (self) evaluate AI in use, and, not to forget, the ethical and legal aspects of AI. The third module will give the participants the chance to use their new knowledge and tools and work with their own practical cases and how they could be addressed using AI. The goal of the course is to empower the participants to: Describe the principal concept of AI, its strengths, and shortcomings Understand opportunities, myths, and pitfalls of AI Identify problem areas in industry, society, and in management where AI could be utilized Analyze how AI can be applied in a particular problem area Manage an AI strategy and get started: implement a strategy and a roadmap to apply AI in a particular problem area Understand how to integrate AI with IT development Assess the maturity of AI utilization in an organization Reflect on applications of AI from an ethical and legal perspective as well as the future challenges (technical, organizational, social, etc.) Practical informationAll materials will be accessible and include reading material, lecturer slides etc. The lectures can either be attended live via Zoom or later using the recordings at a time that is convenient for the participants. There will be 3 onsite workshops with a focus on interaction with the teacher and the co-participants of sharing real-life experiences and insights. The course will be delivered in a flexible manner to facilitate the combination of course work with your ongoing professional commitments. The total effort to pass this course is typically around 200 hours. Teaching language: English Entry requirementsThe basic eligibility for this course is a bachelor’s degree. Candidates with corresponding work experience are also invited to apply. Two years of relevant work experience is considered equivalent to one year of university studies at bachelor level. The course is free
In this course, you will be made aware of the state-of-the-art in cybersecurity research and state of practice in industry. Cybersecurity vulnerabilities are a threat to progress in the business sector and society. This is an accelerating threat due to the current rapid digitalisation, which in manufacturing is termed Industry 4.0. Companies are aware of this threat and realise the need to invest in countermeasures, but development is hampered by lack of competence.
I den här kursen får du en ökad förståelse för vad digitalisering och digital transformation innebär. Du lär dig mer om varför digitalisering kan vara ett bra sätt att utveckla en verksamhet samt hur du kan arbeta systematiskt med den förändringsprocess som digitalisering innebär. Detta kan hjälpa dig att förbättra effektiviteten och innovationsförmågan i din organisation samt bidrar till att utveckla din kompetens. Vad innebär digitalisering och digital transformation och hur kan företag och organisationer arbeta med digitalisering? Det är frågor som du kommer lära dig mer om här. Kursens tar utgångspunkt i digitalisering som tillämpning av digital teknik i företag och organisationer och behandlar samspelet mellan tillämpning av digital teknik och organisationsförändring. Kursen består av följande moduler: Introduction to digitalisation and digital transformation sätter fokus på digitalisering och digital transformation och hur digitalisering kan användas för effektivisering och innovation. Business development through digitalisation introducerar olika modeller för digitalisering och digital transformation där deltagarna ges möjlighet att praktisera några av dessa i sin verksamhet, till exempel modeller för kartläggning av digital mognad och verksamhets- och förändringsanalys. Data driven organizations and data use berör data som resurs vid utvecklingsarbete, till exempel verksamhets-, produkt-, tjänsteutveckling). Deltagarna introduceras i hur data kan utgöra resurs för olika användningsområden, i olika kontext och vilka nyttor och värden som kan förväntas och realiseras med hjälp av data. Leadership and organization in the age of digital transformation fokuserar på ledning och organisering av digital transformation och hur agila arbetssätt, perspektiv och värderingar kan stötta den pågående förändringsprocess som digitalisering medför. Diskussionsinnehållet i kursen tas delvis fram av och samskapas av deltagarna själva genom att de tillämpar teorier, begrepp och modeller på egna erfarenheter. Kursen förutsätter självständigt arbete, kontinuerlig textinläsning samt aktivt och reflekterande deltagande i undervisningen. Kursen vänder sig till dig som är yrkesverksam och som vill utveckla din kompetens inom digitalisering och digital transformation, förändringsledning och hur digitalisering kan användas för effektivisering och innovation i företag och organisationer. Den passar exempelvis dig som är chef, projekt- eller processledare eller som arbetar med affärs- och verksamhetsutveckling samt IT-frågor. Kursen är på avancerad nivå och ger 5 högskolepoäng. Den riktar sig till dig som är yrkesverksam och ges på deltid så att studier och arbete kan kombineras. Undervisningen sker på svenska och engelska och genomförs på distans via Canvas som är Karlstads universitets lärplattform. Kursen är kostnadsfri. Antal platser är begränsat. Läs mer och anmäl ditt intresse till nästa kursomgång hösten 2024: https://www.kau.se/ctf/ise/digitalisering-och-digital-transformation